Tuesday, January 26, 2010

kElantan VS kuAla lUmpur

VS

kelantan dan kuala lumpur bnyk perbezaan die...............jika dibandingkan memg jauh la pembngunan di kl dari klntan..... walapun kelantn kalah dari segi pembngunan dan teknologi dari kl tpi kelntan mempunyai keistimewaan sendiri.

aku membesar di klntan, aku thu mcm ner budaya dan kehidupan di kelantan, bile aku kuar dari kelntn, terus menjejaki di kl......br aku thu bahawa kl ni boleh dikatakan syurga dunia kepada manusia yang jauh terpesong pada agama islam. Di kl mcm2 da dan mcm2 bngsa di kl..., jika seseorang tu menjejaki dengan agama yang tidak kukuh, maka die akn menikmati keseronokan didunia yang berbagai jenis keseronokan seperti clubing, tempat maksiat, tempat sex, tempat pondan, mcm2 g la....@@@@@........,

Aku sangt bersyukur dilahirkan dikelntan...aku sangt bersyukur kelntan tiada pusat2 hiburan yang boleh menjatuh g moral2 remaja dikelantan, walapun dimana2 negeri ada kegiatan mksiatnya, tpi dikelantan myb orang akn tkt untuk membuat maksiat ditempat awam. Aku sangat berharap kelantan sampai bile2 tiada pusat2 hiburan.

Kadang2 aku tengok umat islam di kl ni mcm bkn islam la......, aku tkt melihat dunia akhir zaman ni. Aku sendiri kadang2 tergugat dengan keseronokan di kl...tpi dengan berbekalkan agama, aku dapat bertahan setakat ni dan berharap dapt bertahan sampai bile2. Aku juga sangat bangga pada ibupaba di kl ini yang mendidik anak mereka kejalan yang benar...malah anak2 mereka sangat berpegangan pada agama islm, dan masih ingt batas sebagai umat islam.

Allah kau sedarkan lah dan kau berikan lah jalan yang benar kepada manusia yang telah kau jadikan dengan tanah, kau berikan lah cahaya yang menuju syurga mu kepada umat islam.amin

2 comments:

Unknown said...

sekejam-kejam ibu tiri...kejam lagi ibu kota...

epOL said...

hehehehheh...memg pn cyg

Post a Comment